VEELGESTELDE VRAGEN

PRODUCTEN

 

Wat is het verschil tussen een Babyzen YOYO² met geboortepack, Babyzen YOYO² met reiswieg en Joolz Aer met reiswieg?

De Babyzen YOYO² met geboortepack is een buggy voor baby’tjes tot 6 maanden. Het matrasje waarop je baby ligt is helemaal horizontaal. Er zit een vijfpunts-veiligheidgordels aan en wanneer de afritsbare voetenzak eraf is heeft het geen voeteneind. De Babyzen YOYO² met geboortepack is in zijn geheel in te klappen en daardoor gemakkelijk mee te nemen als handbagage. 

De Babyzen YOYO² met reiswieg bestaat uit twee delen. De reiswieg is een volwaardige wieg in mini formaat (78 cm) en kun je in elkaar schuiven waardoor je ongeveer de helft van de grote overhoudt. Het frame klap je in elkaar. De reiswieg voldoet officieel niet aan de IATA. 

De Joolz Aer met reiswieg is in zijn geheel in elkaar te klappen en heeft een grotere wieg (86 cm) dan de reiswieg van de Babyzen. De Joolz Aer met reiswieg mag niet mee als handbagage in het vliegtuig. 

 

Welke buggy’s mogen mee als handbagage in het vliegtuig?

De Babyzen YOYO², Joolz Aer+, Joolz Aer, Bugaboo Butterfly, Cybex Coya en Easywalker Miley2 voldoen aan de internationale richtlijnen voor handbagage (IATA). Vliegmaatschappijen kunnen echter altijd afwijken van de norm dus goed om te controleren hoe het bij jullie vliegmaatschappij is. De afmetingen van de verschillende buggy’s staan vermeld in de webshop. 

 

Bij welke buggy’s ligt je baby'tje geheel horizontaal? 

De Babyzen YOYO² met geboortepack is bedoeld voor baby’tjes tot 6 maanden en is helemaal horizontaal (ook niet omhoog verstelbaar). De Joolz Aer+, Cybex Coya, Cybex Beezy, Easywalker Miley2, Easywalker Jackey en Maxi Cosi Leona kunnen ook horizontaal.

 

Wat gebeurt er bij verlies of diefstal van het product?

In geval van diefstal of verlies brengen we een maximaal bedrag van 85% van de winkelwaarde in rekening.

 

Wat gebeurt er bij beschadigingen?

De producten zijn bedoeld om jullie reis comfortabeler te maken en wij begrijpen dat de producten intensief gebruikt zullen worden. Geringe-/herstelbare gebruikersschade zijn dan ook geen probleem. Hierbij kan gedacht worden aan: losse naad, krasje op het frame of vlekje in de bekleding. 

Mocht er ernstige schade zijn ontstaan waardoor het product onbruikbaar wordt of de veiligheid in het geding komt laat het ons dan zo snel mogelijk weten. In dat geval wordt het bedrag voor het herstel in rekening gebracht. Wanneer het product in zijn geheel onbruikbaar is geworden brengen we een maximaal bedrag van 85% van de winkelwaarde in rekening.

 

Waarvoor is de schadeverzekering?

Op reis wil je zorgeloos kunnen genieten en niet op alles hoeven letten. Wij begrijpen dat de producten intensief gebruikt worden en dat het daardoor voor kan komen dat er gebruikersschade zoals vlekken, krassen en overige schades kunnen ontstaan. Vind je het toch een prettiger idee om je daartegen te verzekeren kun je kiezen voor een schadeverzekering. 

Mocht er ernstige schade zijn ontstaan door onjuist gebruik waardoor het product onbruikbaar wordt of de veiligheid in het geding komt valt dat buiten de schadeverzekering. Ook diefstal of vermissing valt buiten de schadeverzekering. In dat geval wordt een maximaal bedrag van 85% van de winkelwaarde in rekening gebracht.

 

BETALING

 

Wat houdt de borg in?

Op alle producten van Reisbaby zit een borg bedrag. Het borg bedrag is terug te vinden bij de product details in de webshop.

Wanneer je bestelling retour gekomen is per post wordt hij in ons magazijn gecontroleerd. Na de controle wordt de borg automatisch terug gestort naar hetzelfde rekeningnummer. Tussen ontvangst van het product en terug betaling zit maximaal 1 werkweek, je ontvangt dan ook een mailtje van ons. 

Elke vrijdag ochtend worden de bestellingen die terug gebracht zijn bij Kinderwinkel Knotsknetter opgehaald en naar ons magazijn gebracht. Daar worden ze gecontroleerd waarna de borg terug gestort wordt. Ook daarvoor geldt dat je een mailtje krijgt wanneer we de borg terug gestort hebben. 

 

Wanneer betaal ik de borg?

Er zijn 2 opties voor het betalen van de borg:

1. Direct bij het plaatsen van de bestelling.

2. Voor de huurdatum; in dit geval ontvang je een aantal dagen voor de huurdatum een betaallink voor de borg. Zodra die betaald is maken wij de bestelling gereed. 

 

RETOURNEREN

 

Hoe stuur ik mijn bestelling retour?

Volg gemakkelijk de stappen op de retourpagina.

 

Kan ik zien wanneer mijn bestelling bezorgd wordt?

Via de mail ontvang je een track en trace code waarmee je je bestelling kunt volgen. 

 

Wat zijn de retour kosten?

Retourneren met DPD is gratis en verzekerd. Het is ook mogelijk om voor DHL of PostNL te kiezen, daar betaal je via ons platform een gereduceerd tarief voor.

 

LEVERING

 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wanneer je voor de optie verzenden hebt gekozen wordt de “verzend/ophaal datum” als verzenddatum gehanteerd. Wij verzenden bestellingen maandag t/m vrijdag. Bestellingen worden verzonden met DPD en doen er doorgaans 1 a 2 werkdagen (maandag t/m zaterdag) over. 

Kies je ervoor zelf op te halen kan dat bij: Kinderwinkel Knotsknetter, Jan Evertsenstraat 100, 1056 EH Amsterdam.

 

Wat moet ik doen als ik met spoed een bestelling nodig heb?

In geval van spoed kun je het beste bellen/SMS'en/whatsappen met 0613737528 of een mailtje sturen naar: info@reisbaby.nl. Kies je ervoor de bestelling alvast online te boeken zorg er dan voor dat de bestelling incl. borg betaald is.